Chcesz wydrukować własną książkę? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Chcesz wydrukować własną książkę? Ten poradnik jest dla Ciebie!

Wydanie własnej książki to dla autora zwieńczenie wielu godzin pracy i wysiłku. Jednym z popularniejszych modeli publikowania jest self-publishing. To rozwiązanie przystępne i korzystne zarówno dla debiutujących autorów, jak i poważanych pisarzy. Wymaga ono jednak zainwestowania własnych środków. Ile kosztuje wydrukowanie książki? Co wziąć pod uwagę przy prognozowaniu kosztów? Podpowiadamy!

Wydanie własnej książki – redakcja i korekta

Napisanie własnego dzieła literackiego to nie lada wyczyn. Jeśli masz ten etap już za sobą – gratulujemy! Warto jednak pamiętać o tym, że praca nad tekstem nie ogranicza się wyłącznie do napisania książki. Równie ważnym etapem jest zadbanie o poprawność językową, czyli redakcja oraz korekta.

Te dwa etapy mogą pochłonąć sporą ilość przygotowanej kwoty, ale nie warto na nich oszczędzać. Najlepiej zlecić redakcję oraz korektę profesjonaliście, który ma już w tej dziedzinie pewne doświadczenie. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoja książka będzie poprawnie napisana, a także wciągnie i zainteresuje czytelnika.

Wydruk książki papierowej – koszt

Choć popularność e-booków rośnie z każdym rokiem, wciąż wielu czytelników preferuje tradycyjną formę zapoznania się z powieścią. Ile kosztuje wydrukowanie książki? Na kwotę tą składa się kilka elementów, takich jak nakład, ilość stron, rodzaj druku, czcionka czy ewentualna liczba ilustracji. Przyjmuje się, że przy nakładzie 3000 egzemplarzy koszt pojedynczej sztuki może wahać się od 12 do nawet 40 zł.

Skąd ta rozbieżność? Drukarnie same ustalają, za jaką kwotę podejmą się realizacji danego projektu. Warto więc poprosić o wycenę kilka różnych firm, a następnie wybrać najlepszy stosunek jakości do ceny.

Składanie, projekt okładki oraz promocja

Okładka jest elementem, który jako pierwszy przyciąga wzrok czytelnika. Warto więc zadbać o to, by wyróżniała się pośród tysięcy książek, ustawionych na sklepowym regale. Z tego powodu projekt okładki to kolejny z elementów, na których nie warto oszczędzać.

Dwa ostatnie etapy wydania książki to składanie oraz promocja. W przypadku tego pierwszego wiele zależy od ilości stron, ilustracji, układu tekstu itp. Promocję najlepiej zacząć od ruchu organicznego, czyli reklamowania swojego dzieła w social mediach. Wynajęcie ekipy marketingowej to spory koszt, którego możesz uniknąć. Działania promocyjne najlepiej zacząć już jakiś czas przed wydaniem książki, by zgromadzić pewną liczbę odbiorców. Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na wysoką sprzedaż, a co za tym idzie – duże zyski.